Αυτοβελτίωση Οι συνήθειες κάνουν τη διαφορά

habits

Αποφασίζεις να υιοθετήσεις μια καλή συνήθεια από εδώ και πέρα. Το ‘χεις πάρει ζεστά, το ξεκινάς, αλλά μετά από 2-3 φορές απογοητεύεσαι και τα παρατάς. Μην αγχώνεσαι σε όλους έχει τύχει. Το θέμα είναι τι θα κάνεις για να είσαι εσύ ο κυρίαρχος και να επιβάλλεις στον εαυτό σου τη συγκεκριμένη συνήθεια εφόσον γνωρίζεις ότι είναι καλό για σένα και ότι είναι κάτι που θα σε πάει μπροστά.

Αν έχουν δίκιο οι επιστήμονες που λένε ότι χρειαζόμαστε περίπου δύο μήνες για την εγκατάσταση μια νέας συνήθειας, τότε δεν έχουμε παρά να ξεκινήσουμε. Σε δύο – τρεις μήνες το πολύ θα τα έχουμε καταφέρει. Στοχαστείτε πάνω στο εξής: Αυτό που κάνει κάποιους καλύτερους είναι οι συνήθειές τους.

Η συνήθεια δεν είναι μια απλή λέξη. Εμπεριέχει μέσα της τις λέξεις αυτοπειθαρχία, δέσμευση, πείσμα, αντοχή, επιμονή, θέληση, αυτοέλεγχο και άλλες τις οποίες γενικά οι άνθρωποι θέλουν να αποφεύγουν.

Πώς όμως θα γίνεις σπουδαίος στη ζωή σου, στον τομέα σου αν δεν βγεις από την άνεσή σου και δεν αφοσιωθείς στην κατεύθυνση που θέλει ο ανώτερος εαυτός σου;

Δεν είναι όλα ονειρικά, ούτε θα γίνουν με ένα μαγικό τρόπο. Το πρώτο διάστημα που θα ξεκινήσεις να εφαρμόζεις τη νέα συνήθεια, είναι λογικό να αισθάνεσαι μπερδεμένος, αγχωμένος, εκνευρισμένος και να θες να την εγκαταλείψεις. Εκεί όμως ακριβώς πρέπει να επιμείνεις γιατί ξέρεις ότι πλησιάζει ο καιρός που θα δρέψεις τους καρπούς. Είναι μια μεγάλη αλλαγή για σένα και κάθε αλλαγή είναι δύσκολη και πρέπει να είναι δύσκολη. Αλλάζει ο τρόπος σκέψης σου, τη βάζεις σε ένα άλλο πλαίσιο, νέο. Μετά από 20 περίπου ημέρες θα δεις ότι η συνήθεια θα εγκατασταθεί. Αν σου αρέσει να το κάνεις εικόνα και σε βοηθάει περισσότερο, σκέψου όταν ξεκινάς τη διαδικασία ότι βρίσκεσαι μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή.

Εχεις κατεβάσει το προγραμματάκι της συνήθειας και μπροστά σου εμφανίζεται η μπάρα που δείχνει την πρόοδο της εγκατάστασης. 1%, 2%, 3% κ.ο.κ. Φαντάσου ότι τις πρώτες 20 ημέρες θα είναι στο 20%, κάθε ημέρα δηλαδή θα φορτώνει 1% επιπλέον μέχρι να φτάσεις στο 100%.

Κάθε φορά που προσπαθείς να αποκτήσεις μια νέα συνήθεια, μια νέα δεξιότητα ή να εξελίξεις κάτι που πιστεύεις, μπαίνεις σ’ αυτόν τον κύκλο της αρχικής σύγχυσης στην αρχή, που οδηγεί σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα στο τέλος. Οπως λέει και ο Robin Sharma στο βιβλίο του Το Κλαμπ των 5 π.μ., «ο καλύτερος τρόπος και με διαφορά να καλλιεργήσεις τη θέλησή σου είναι να φέρνεις σκόπιμα τον εαυτό σου σε άβολες καταστάσεις. Η δύναμη της θέλησης σε επίπεδα παγκόσμιας κλάσης δεν είναι χάρισμα από γεννησιμιού, αλλά δεξιοτεχνία που καλλιεργείται με αδιάκοπη εξάσκηση». Και επίσης, ότι «τρόπος που γεννιούνται οι πολεμιστές είναι κάνοντας τακτικά την πιο άβολη στιγμή, εκείνα που είναι δύσκολα αλλά σημαντικά».

Θα σου φέρω ένα παράδειγμα. Εγώ αποφάσισα ότι θέλω να εγκαταστήσω τη συνήθεια να φοράω τη ζώνη ασφαλείας μόλις μπαίνω στο αυτοκινητό μου, ακόμα κι όταν πρόκειται να πάω στην απέναντι γωνία. Πίστεψε με ήταν δύσκολο γιατί στο παρελθόν φορούσα ζώνη μόνο όταν έπρεπε να κάνω κάποιο μακρυνό ταξίδι.

Με εκνεύριζε, με έπνιγε, ήθελα να την βγάλω, αλλά δεν το έκανα. Διαπίστωσα ότι όσο περνούσαν οι ημέρες δεν ήταν τόσο ενοχλητική, ούτε μου δημιουργούσε τόσο αρνητικά συναισθήματα. Ξεθώριαζαν σιγά – σιγά, ο τρόπος σκέψης μου άλλαζε. Εγκαθιστούσα ένα νέο μοτίβο στο μυαλό μου. Δεν έχω φτάσει ακόμα στο 100% της εγκατάστασης, αλλά έτσι όπως το βιώνω καθημερινά είμαι σίγουρος ότι θα το κάνω, όχι γιατί έχω κάποιο ιδιαίτερο χάρισμα, αλλά γιατί δεσμεύτηκα και είμαι αποφασισμένος να το πετύχω. Κι αφού μπορώ εγώ, σίγουρα μπορείς και εσύ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *